GoogleBot Ranking Factors – Czym są czynniki rankingowe Google?

GoogleBot Ranking Factors

Czynniki rankingowe wyszukiwarki Google to wiecznie gorący temat wśród wszystkich seowców. Gdyby znać metodologie algorytmu wyszukiwarki, w kilka chwil można by było wypozycjonować z sukcesem każdą stronę! SEMrush przygotowało listę kluczowych czynników, na podstawie własnych badań, mających wpływ na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Ranking wywołał niemałą dyskusję wśród specjalistów SEO gdyż nikt nie potwierdzi, że ten ranking odpowiada realiom w 100% – a nawet jeśli, to czy nadal będzie aktualny jutro. Dlatego praca specjalisty SEO jest tak wymagająca, jest to nieustanna analiza raportów, wyciąganie wniosków i dostosowanie do aktualnych zmian.

Wspomniana firma przeanalizowała 600 tyś. fraz dla każdej z witryn w TOP100. Wyniki przedstawiamy poniżej.

Pozycjonowanie stron internetowych Bielsko - Biała, Czechowice Dziedzice, Kozy, Kęty, Andrychów, Szczyrk, Bystra, Buczkowice, Tychy, Pszczyna, Goczałkowice Zdrój, Brzeszcze, Oświęcim, Skoczów, Cieszyn, Wilkowice, Pisarzowice, Brenna, Żywiec.

Jak już wspominaliśmy powyżej, czynników tych nie można brać za pewnik, są to jedynie subiektywne wskazówki. Skąd ten sceptycyzm wśród SEOwców? Otóż na szczycie listy znajdują się czynniki behawioralne, czyli zachowania użytkowników na stronie. Zachowań tych nie możemy oceniać jednoznacznie dla każdego typu witryny. Dla przykładu, strony typu one page czy wizytówkowe miałyby bardzo wysoki współczynnik odrzuceń czy też niski czasu spędzonego na stronie mimo, że spełniałyby swoją rolę w 100% i osiągały zamierzony cel. Google już oficjalnie potwierdziło, że np. ruch na stronie oraz wspomniane wskaźniki behawioralne (współczynnik odrzuceń, liczba sesji) nie wpływają na pozycję serwisu.

Z kolei treść (content) znajduje się zaledwie w połowie rankingu a przecież samo Google na każdym wystąpieniu przypomina o jakości tekstu na stronach i artykułach pomocnych dla odwiedzających. Nie długość tekstu a jego wartość merytoryczna, jakość nie ilość. Oczywiście kluczowe frazy w treści, meta tagach, znacznikach Title czy Anchor Tekstach mają niezmiennie ogromne znaczenie dla osiągnięcia dobrych pozycji. Jest to kluczowa kwestia której nie należy lekceważyć i naszym zdaniem (i nie tylko naszym) powinna znaleźć się w górnej części rankingu.


źródło: https://www.semrush.com/ranking-factors.