Linki nofollow i dofollow – różnice i zastosowanie.

Linki nofollow i dofollow - różnice i zastosowanie.

Linki nofollow i dofollow, zastosowanie w pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie stron internetowych  obejmuje pisanie postów, które zawierają  kluczowe słowa jak, robią nasi specjaliści, lecz to nie wszytko. Istotnymi działaniami stają się pozyskiwanie linków, które  będą prowadziły odbiorcę do konkretnej strony www. Pozyskiwanie linków to umieszczenie linka adresem naszej domeny na stronie internetowej, dlatego właśnie internauci odwiedzają tę stronę. Posiadają możliwość przejścia na naszą stronę oraz zapoznanie się z jej treścią. Z twierdzeniem pozyskiwania linków powiązane są linki nofollow oraz linki dofollow. Jednakże ich wartość w procesie  pozycjonowanie stron internetowych jest różna.

Nofollow a dofollow.

Zagadnienie nofollow oraz dofollow związane są z atrybutami, które przypisywane są linkom. Atrybuty te brane pod uwagę, podczas skanowania strony www przez roboty internetowe. Zleceniodawcami robotów są wyszukiwarki, kiedy  zauważą atrybut dofollow bądź nofollow przy linku wiedzą, jak mają z nim postąpić. Podczas natrafieniu robota na link dofollow, wtedy rozpoczyna się proces przekazywania części wartości strony, na której link się znajduje dla strony, do której tej link się odnosi. W wyniku tego procesu linki dofollow powodują, część wartości strony, na której umieszczony został twój link, jest przenoszona na twoją stronę. Duże grono osób  sądzi, iż linki dofollow są bardziej użyteczne w pozycjonowaniu  od linków nofollow, a nawet przeszkadzają, jednak są to stwierdzenia błędne. Prawdą jest, że linki nofollow posiadają mniejsze znaczenie od dofollow, lecz pełnią nieco inną rolę. Warto podkreślić, iż u naszych stronach internetowych wykorzystujemy linki dofollow, jak i równie nofollow, ponieważ mamy świadomość, jakie te linki posiadają cenne atuty.

Jakość linków dofollow.

Link dofollow nakazuje robotom internetowym, odwiedzenie danej strony www, do której prowadzi dany odnośnik. Również te właśnie linki mogą przynieść nam również inne korzyści m.in.:

  • Przekazywanie wartości anchour textu, wielokrotne jego użycie spowoduje dana strona, będzie się pojawiać pod konkretną frazą lub kategorią.
  • Przekazywanie części zawartości strony, na której został umieszczony nasz link, na naszą stronę.

Wartości linków nofollow.

Umieszczenie linku nofollow skutkuje tym, iż internetowe roboty działające na wyszukiwarce nie muszą odwiedzać strony podanej w tym linku. Nofollow w  pewnym aspekcie przyczynia się do pozycjonowania, ale także generują ruch. Linki posiadające atrybut nofollow posiadają wartości:

  • przekazują część zaufania strony na twój link.
  • liczy się ogólna ilość wszelakich linków w sieci prowadzących do twojej witryny.
  • wpływają pozytywnie na strukturę linków.

Różnice między linkami dofollow a nofollow.

LINKI  NOFOLLOW LINKI DOFOLLOW
WIĘKSZE ZNACZENIE DLA POZYCJONOWANIA MNIEJSZE ZNACZENIE DLA POZYCJONOWANIA
PRZEKAZUJE MOC STRONY NIE PRZEKAZUJĄ WARTOŚCI STRONY
PRZEKAZUJĄ ZAUFANIE (UŻYTKOWNIK GOOGLE) PRZEKAZUJĄ CZĘŚĆ ZAUFANIA (DLA UŻYTKOWNIKÓW)
PRZEKAZUJĄ WARTOŚĆ ANCHOR POZYTYWNY WPŁYW NA STRUKTURĘ LINKÓW