Jakie elementy powinien wdrożyć dobry sklep internetowy?

Jakie elementy powinien wdrożyć dobry sklep internetowy?

Sklep internetowy w dobie Internetu może założyć praktycznie każdy – ale nie każdy jest w stanie efektywnie nim zarządzać. Rozwój technologii i sieci dał światu niezliczone możliwości, pozwalające zwiększyć sprzedaż i wypłynięcie na szerokie wody. Jednakże, część firm wciąż z nich nie korzysta, skutecznie obniżając swoje zyski i swoją pozycję na rynku. Jeszcze raz, głośniej dla tych z tyłu: Jakie elementy powinien wdrożyć dobry sklep internetowy?

Responsive Web Design

Absolutną podstawą w budowaniu sklepu www jest zadbanie o to, żeby tak samo poprawnie i atrakcyjnie wyświetlał się na każdym urządzeniu. Responsive Web Design pozwala na dopasowanie się strony w zależności od tego, czy klient próbuje na nią wejść z komputera, telefonu, tabletu, czy czegoś innego. Smartfony pełnią coraz większą rolę w świecie Internetu, a jakakolwiek strona niedopasowana do komórek to strzał w stopę, który na wstępie pozbawia firmę znacznej części klientów.

Treści dobrane pod SEO

Podczas projektowania sklepu trzeba skupić się na tym, żeby treści występujące na stronie głównej i w kategoriach były atrakcyjne nie tylko dla klientów, ale także dla algorytmów. Dzięki dobrej optymalizacji i rozmieszczeniu fraz kluczowych firma jest w stanie zyskać nawet 40% więcej klientów, do tego będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Żeby osiągnąć najlepszy efekt warto jest skontaktować się ze specjalistą SEO, który ułoży tekst na sklep internetowy w sposób naturalny i przyjazny dla użytkownika, ale również atrakcyjny dla wyszukiwarki.

Wiarygodność

Prowadząc sklep e-commerce bardzo ważne jest, żeby zadbać o wiarygodność, szczególnie wśród mniej znanych sklepów, z którymi klient mógł nie mieć wcześniej styczności. Takie zakładki jak “O nas”, czy “Kontakt” mogą wydawać się niepotrzebnymi zapychaczami, ale w rzeczywistości są niezmierne istotne, budują autentyczność i przypominają, że po drugiej stronie pracują zwykli ludzie. Warto te zakładki rozbudować, dodać zdjęcia z biura, czy zdjęcia pracowników. Klient, który poczuje się bezpiecznie na stronie sklepu www będzie o wiele bardziej zachęcony do skorzystania z usługi.

Opinie użytkowników

Zbieranie pozytywnych ocen internautów to klucz do drzwi, za którymi znajduje się sukces. Użytkownicy sprawdzają opinie innych nie tylko w kwestii produktów czy producentów, ale też samych sklepów internetowych, a bycie na górze takiego rankingu gwarantuje świetną reputację i pozycję na rynku. Dlatego tak ważne jest, żeby zachęcać klientów do zostawiania pozytywnych ocen i samemu robić wszystko, żeby ten nie miał za co odjąć punktów: opinia w Internecie jest ogromną częścią reputacji, buduje wiarygodność i autentyczność.

Wysyłka

Wszyscy chcieliby dostawać zamówione produkty najlepiej już następnego dnia, a ociąganie się z przesyłką skutkuje w okrutnych ocenach od klientów. Nie bez przyczyny tak wiele sprzedawców decyduje się na podniesienie ceny dóbr o koszt wysyłki, w zamian biorąc na siebie opłatę za kuriera: taki manewr w ogóle nie zmienia łącznej kwoty, jaką musi wydać konsument, ale wygląda o wiele atrakcyjniej. Transport zakupionych przedmiotów jest kluczowy w handlu i warto zadbać o to, żeby był możliwe najszybszy, najtańszy i najbezpieczniejszy.

Różnorodność opcji płatności

Badania wykazują, że dla klientów duża gama możliwości płatniczych jest jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym powodem wyboru jednego sklepu nad innym. Budując sklep online po prostu trzeba o tym pamiętać: gusta są różne, ulubione metody płatności są zależne od miejsca zamieszkania, wieku i wielu innych czynników, dlatego najlepiej jest zaspokoić potrzeby wszystkich, wprowadzając różnorodność opcji płatności.