Karta produktu – gwarancja skutecznej sprzedaży

Karta produktu – gwarancja skutecznej sprzedaży

Na skuteczność i sukces sprzedaży produktów internetowych główny wpływ ma sposób ich prezentacji w sieci. Odpowiednio zbudowana karta produktu ma na celu nie tylko zachęcenie klienta do zakupu, ale także wpływa na widoczność sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Warto zapoznać się zatem z zasadami, które wskazują, co powinno znaleźć się na karcie produktu, aby pomóc użytkownikowi w podjęciu decyzji oraz zachęcić go do kolejnych zakupów w sklepie internetowym.

Podstawowe elementy karty produktu sklepu internetowego

Choć większość sprzedawców stawia głównie na budowę sklepu www, pierwszy kontakt klienta z ofertą produktów odbywa się raczej na podstronie konkretnego przedmiotu, dlatego tak ważna jest zoptymalizowana karta produktu. Jej nieodzowne elementy to:

  • Nazwa produktu: często pomijany element jest ważną częścią składową karty produktu. Nazwa powinna być pełna, wyczerpująca i zawierać najważniejsze informacje o produkcie oraz słowa kluczowe. Klient powinien dokładnie wiedzieć, czym jest dany produkt. Pod kątem SEO nazwa towaru umieszczona dodatkowo jako znacznik H1 wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego. Warto wspomnieć tu też o promocji, obniżce czy taniej dostawie.
  • Zdjęcia i opis: prezentacja produktu to najważniejsze zadanie, jakie powinna spełniać karta produktu w sklepie internetowym. Jest dwa podstawowe elementy – zdjęcia i opis – to kluczowe narzędzia SEO, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Zdjęcia powinny wiernie odzwierciedlać wszystkie właściwości produktu: wielkość, kolorystykę oraz ich cechy charakterystyczne. Warto postawić na autorskie zdjęcia i zestawić przedmiot z innymi, które będą służyły za punkt odniesienia. Wiele sklepów decyduje się także na opcję krótkich filmików czy ruchomych gifów. Dobrze sprawdzają się rysunki czy grafiki pokazujące zastosowanie produktu lub sposób działania. Dla internetowych zakupowiczów zdjęcia zastępują estetyczne doznania tradycyjnych zakupów, dlatego warto zadbać o ich sporą ilość, różnorodność i wysoką jakość. Jeśli chodzi o opis produktu, ma on pełnić głównie funkcję informacyjną. W tej sekcji użytkownik ma możliwość dokładnie zapoznać się z produktem, powinien być on zatem wyczerpujący, a jednocześnie zwięzły i czytelny. Nie można zapomnieć o używaniu języka korzyści i odwoływania się do przyjemnych i pozytywnych emocji, które skłaniają ludzi do zakupów. Tworząc opisy, należy zadbać o ich nieszablonowość, która wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce. Powielanie treści dostępnych w Internecie zmniejszy atrakcyjność oferty danego produktu.
  • Cena: jest to z oczywistych względów najbardziej pożądany element karty produktu, którego szukają klienci i która ma przełożenie na sfinalizowanie zamówienia. Należy ją wyróżnić i umieścić w widocznym miejscu, jeśli zależy nam na powrocie klientów do naszego sklepu internetowego. Musi być ona także aktualna oraz dynamiczna, czyli odzwierciedlać aktualne promocje czy kody rabatowe, co zwiększa jakość User Experience użytkownika. Dodatkowo odliczający czas do zakończenia oferty często sprawia, że klient szybciej podejmuje decyzję zakupową. Nieodzownym elementem jest także informacja o cenie dostawy.
  • CTA, czyli wezwanie do działania (zakupu): wyraźny i umieszczony w miejscu rzucającym się w oczy przycisk „Kup teraz” , „Dodaj do koszyka” to według analityków SEO podstawa skutecznej karty produktu. Ważna jest również lokalizacja przycisku: intuicyjnie szukamy go po prawej stronie opisu. Guzik finalizujący transakcję, który nie odróżnia się od tła opisu, jest małej wielkości i znajduje się w mało widocznym miejscu może doprowadzić do rezygnacji z zakupów.

Skuteczna karta produktu powinna być przejrzysta, atrakcyjna wizualnie i nie zniechęcać użytkownika przed zakupem. Projektowanie sklepu wymaga zapoznania się z zasadami jej tworzenia, wtedy sukces sprzedaży mamy gwarantowany.