Jak pisać bloga firmowego, aby wspierał pozycjonowanie?

Jak pisać bloga firmowego, aby wspierał pozycjonowanie?

Blog firmowy stał się sposobem na reklamę i promocję przedsiębiorstwa, jednak kluczowe jest przy tym pozycjonowanie bloga, a nie tylko tworzenie jego treści. Podpowiadamy, jak pisać blog, aby był on skuteczną reklamą firmy i wspierał pozycjonowanie.

Blog firmowy a strona www

Najczęściej odnośnik do bloga firmowego znajduje się na stronie www spółki. Stąd też pozycjonowanie bloga przypomina pozycjonowanie strony www. O co dokładnie chodzi w pozycjonowaniu? Otóż skuteczne pozycjonowanie strony www oraz bloga firmowego pozwala na to, aby znalazł się on jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Niestety, nie wiemy dokładnie, jak wyglądają algorytmy poszczególnych wyszukiwarek, jednak pewne zasady sprawdzają się przy każdej z nich. Przede wszystkim należy rozpocząć od doboru odpowiedniej treści. Strona internetowa zazwyczaj posiada ogólny opis firmy, cennik, adres sklepu lub siedziby spółki. Natomiast treść na blog musi być dostosowana do branży, w jakiej działa firma. Poruszane tematy powinny być ciekawe i interesujące dla czytelnika. Wpisy muszą zawierać słowa kluczowe dla danego rodzaju działalności. Treść powinna być tworzona pod seo, jednak nie należy zapominać o tym, aby była ona czytelna dla klientów czy po prostu osób poszukujących informacji na dany temat.

Ciekawy i dobrze rozreklamowany blog

Poszczególne wpisy na blogu firmowym powinny być odpowiednio sformatowane. Nie należy stosować zbyt długich bloków tekstów, które ciężko czyta się szczególnie na komórce czy tablecie. Co więcej, warto stosować wyboldowania, nagłówki, podział na akapity, a także wypunktowania. Ciekawa struktura ma przyciągnąć wzrok czytelnika. Zarówno blog firmowy, jak i strona internetowa, powinny być dobrze rozreklamowane w mediach społecznościowych. Publikując wpis na blogu warto stworzyć o tym post w social media. Dziś właśnie tam zagląda większość osób, w szczególności młodych, zanim trafi na daną stronę internetową czy bloga. We wpisach warto stosować linkowanie wewnętrzne – linki mogą prowadzić do produktów w firmowym sklepie internetowym. Dobrze jest również tworzyć wpisy gościnne. Działa to w dwie strony, bowiem firma może w ten sposób pozyskać również linki dla swojego bloga.

Zawsze aktualna treść

Tworzenie strony www oraz bloga firmowego zwykle zajmuje wiele czasu i wymaga dużego nakładu pracy. Niemniej jednak wyszukiwarki internetowe najbardziej doceniają te strony, które są na bieżąco aktualizowane. Nie można więc dopuścić do tego, aby wpisy na blogu pojawiały się raz w miesiącu, a nawet rzadziej. Wyszukiwarki uznają takie strony za opuszczone, przez co pozostawiają je na dalszych pozycjach. Co istotne, nie chodzi o to, aby publikować wpisy codziennie. Oczywiście, im częściej, tym lepiej, lecz poza nowymi wpisami warto zadbać o to, aby były one aktualne. W tym celu co jakiś czas warto zrobić recykling wpisów i stworzyć ich aktualizacje. Można też odwoływać się do starszych wpisów w kolejnych publikacjach, co zapewnia pewną ciągłość prowadzenia bloga firmowego.

Darmowa weryfikacja

Chcąc zapewnić sobie najwyższą jakość strony internetowej i bloga, należałoby właściwie zatrudnić specjalistę seo. Sami bowiem nie jesteśmy w stanie “na oko” zweryfikować atrakcyjności treści. Niemniej jednak możemy skorzystać z darmowych programów analitycznych, które odpowiedzą nam, czy blog spełnia wymogi pozycjonowania. Pamiętajmy, że są to tylko programy, którym nie można ufać bezgranicznie. Stanowią one jednak dobrą podpowiedź dotyczącą kierunku, w którym należy podążać prowadząc blog firmowy.