Landing page – czym jest i do czego służy?

Landing page - czym jest i do czego służy?

Tworzenie landing page‘a jest jednym z podstawowych elementów marketingu internetowego i każda firma chcąca pozyskiwać leady prędzej czy później musi zająć się stworzeniem własnej strony tego typu. Jeśli chcesz rozwinąć siłę swojej oferty, jest to rozwiązanie idealne dla ciebie. Jednak aby stworzyć skuteczny landing page i nie zmarnować potencjału tej formy reklamy warto dowiedzieć się, w jaki sposób to zrobić. Właśnie temu poświęcony jest poniższy artykuł, więc zapraszamy do lektury.

Czym jest landing page?

Jak wskazuje angielska nazwa, landing page jest miejscem w internecie, na którym “ląduje” użytkownik po kliknięciu linku znajdującego się w twojej reklamie zamieszczonej na portalu społecznościowym, w Google Ads lub w innych miejscach sieci. Dobrze stworzona strona WWW powinna go zainteresować i zatrzymać na tyle długo, żeby był skłonny wykonać pożądaną przez ciebie akcję, czyli np. zostawić swoje dane kontaktowe. Dzięki temu masz szansę nawiązać bliższy kontakt z klientem i dotrzeć do niego w bardziej bezpośredni sposób.

Projektowanie stron internetowych, które spełniają swoją rolę i są w stanie zainteresować klienta, nie jest proste. Dlatego jeśli nie chcesz robić tego samodzielnie zatrudnij specjalistę, dla którego tworzenie stron WWW jest codziennością i potrafi wykorzystać wszystkie plusy tej formy marketingu. Jeśli jednak wolisz wziąć sprawy w swoje ręce, musisz wiedzieć jak powinna wyglądać reklamowa strona WWW i co powinno się na niej znaleźć, aby zachęciła potencjalnego odwiedzającego.

Jak zrobić landing page?

Projektowanie stron internetowych tego typu skupia się przede wszystkim na prostocie. Nie próbuj przemycić na jednej stronie masy informacji związanych z historią firmy, nakłaniania do zostawienia danych kontaktowych i próby sprzedaży jakiegoś produktu lub usługi. Skup się na jednym celu i jasno pokaż to w witrynie. Użytkownik musi od razu widzieć, co to za strona WWW i po co na nią wszedł.

Zawsze kieruj się prostotą i przejrzystością. Ogranicz ilość tekstów i grafik do minimum — ma ich być tyle, aby odwiedzający zrozumiał, że twoja oferta dostarcza najwięcej korzyści i warto ją rozważyć. Nie zostawiaj go jednak samemu sobie z tym pomysłem. Przyciski zachęcające do działania, takie jak: “kup teraz” albo “wypełnij formularz” są istotną częścią każdego landing page‘a. Jednak nie przesadzaj z ich ilością, bo mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Co powinna zawierać reklamowa strona WWW?

Skoro rozumiesz już podstawy tego, jak zrobić landing page, przyda ci się wiedza dotycząca niezbędnych elementów, które powinny się na nim znaleźć. Pierwszym z nich jest odpowiedni nagłówek, czyli to, co użytkownik widzi zaraz po wejściu na stronę. Powinien on spełniać dwa wymogi:

  • dostarczyć informacji o tym, jak możesz pomóc klientowi,
  • zachęcić, aby skorzystał właśnie z twojej pomocy.

Możesz to zrobić na różne sposoby: za pomocą pytania, ciekawej informacji albo innego chwytu marketingowego. Zaraz po nagłówku albo jeszcze w nim zamieść graficzne przedstawienie twojej usługi lub produktu. Może to być zachęcające zdjęcie lub film tłumaczący, dlaczego warto go kupić.

Projektowanie stron WWW nie może obejść się bez pewnej ilości tekstu i właśnie nadeszła na niego pora. Landing page powinien zawierać krótki opis tego, co otrzyma kupujący. Treść warto wzbogacić również dowodem społecznym, czyli pozytywnymi opiniami wcześniejszych klientów.

Na koniec zostawiamy najistotniejszą sprawę, czyli CTA (call to action). Tworzenie landing page‘a musi zawierać przyciski zachęcające do podjęcia działania, bo to właśnie one pozwolą ci zarabiać. Postaraj się o zwięzłe komunikaty umieszczone w kilku strategicznych miejscach. W ten sposób stworzysz dobrej jakości stronę reklamową.