Meta description – jak napisać skuteczny opis strony?

Meta description – jak napisać skuteczny opis strony?

Skuteczna strona internetowa jest jednym z czynników, które wpływają na dobre prosperowanie i sukces firmy. Projektowanie strony internetowej powinno odpowiednio przedstawiać przedsiębiorstwo szerokiemu gronu odbiorców, a co najważniejsze wpływać na pozyskiwanie nowych klientów. Skuteczna strona www składa się z określonych elementów, które pozwalają odwiedzającym ją użytkownikom korzystać z niej w intuicyjny sposób i z łatwością docierać do potrzebnych informacji. Jednym z kluczowych elementów, który wpływa na optymalizację strony jest jej opis, czyli meta description.

Czym jest meta description?

Meta description jest opisem strony, który pojawia się w wyniku wyszukiwania określonych słów kluczowych, opartych o skuteczne seo. Po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę, na przykład Google, meta description jest wyświetlany pod tytułem strony. Odpowiednia optymalizacja strony pozwala na dobór odpowiednich haseł kluczowych, krótkiego opisu i zachęty do przejścia do danej witryny. Dzięki temu strona www jest chętnie odwiedzana przez potencjalnych klientów. Metadane są bardzo istotnymi elementami witryny, które nie są na niej widoczne, natomiast pomagają w optymalizacji strony.

Jeśli podczas projektowania strony właściciel nie wprowadzi samodzielnie odpowiedniego kodu HTML z meta description, wyszukiwarka dobierze z treści witryny urywki zdań lub haseł, które jej zdaniem będą odpowiednio zachęcać do odwiedzenia strony. Warto jednak nie korzystać z tej opcji, dlatego że treść opisu ma znaczący wpływ na liczbę odwiedzin, zwłaszcza jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie. 

Meta description – jak wygląda?

Opis strony jest wyświetlany pod jej tytułem. Ilość znaków użyta do jego stworzenia powinna wynosić od 120 do 160 znaków razem ze spacjami. Skuteczne seo wymaga zastosowania w meta description odpowiednich słów kluczowych, które potencjalny klient wpisze do wyszukiwarki, szukając danych produktów czy usług.

Meta description jest tagiem HTML, który posiada kod:

Po umieszczeniu odpowiedniego kodu HTML w treści witryny, umieszczony w nim opis wyświetli się pod tytułem strony www w wyszukiwarce. Hasło będzie informować o tematyce strony oraz ewentualnie oferowanych usługach.

Optymalizacja strony – które podstrony powinny zawierać meta description?

Wartościowe projektowanie strony internetowej zawiera unikalny opis na każdej z podstron. Jest to bardzo wymagający i długotrwały proces, który wymaga odpowiedniej wiedzy w temacie seo. W pierwszej kolejności warto zająć się meta description najbardziej kluczowych witryn, które będą dotyczyły lokalnego pozycjonowaniaprzedstawienia przedsiębiorstwa w sieci albo są najbardziej istotne dla dobrego funkcjonowania firmy. Na jakie strony szczególnie warto dodawać tag meta description?

  1. Podstrony, które opisują oferowane produkty i usługi – precyzyjne opisy tych stron www pozwolą w szybkim czasie zainteresować usługami klientów, którzy będą wpisywać dane hasła do wyszukiwarki.
  2. Strona główna – unikalny meta opis warto umieścić na stronie głównej, która zawiera podstawowe informacje o firmie i charakteryzuje jej ofertę.
  3. Podstrony z informacjami kontaktowymi – strony z niewielką ilością treści będą w niewielkim stopniu pozycjonować witrynę. Dodanie do niej opisu podbije jej wartość i zachęci odbiorców do jej odwiedzenia.

Meta description a pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie strony w rankingu Google ma wpływ na jej skuteczność. Wykorzystywanie do tego meta tagu z jej opisem w znacznym stopniu wpływa na liczbę odwiedzin witryny, a tym samym na ilość sprzedawanych produktów i usług.

Dobrze dobrane słowa kluczowe i odpowiednie call to action, czyli zachęta do kliknięcia w link są jednym z czynników, które gwarantują odpowiednie miejsce w rankingu i wyświetlania witryny po wpisaniu danego hasła do wyszukiwarki.