Jeśli chcesz być widoczny w sieci, nie możesz obyć się bez usług Google i Facebooka. Są to dwaj giganci reklamy internetowej i dominują na rynku reklamowym w sieci. Wybór której platformy ma największy sens dla Twojej firmy?
Jak działają reklamy Google?
Google Ads to płatne reklamy od Google, dzięki którym firmowa strona może być lepiej odnajdywana i obecna w sieci. Kampania Google AdWords może być utworzona i zarządzana za pomocą konta Google Ads. Do 2018 roku usługa nazywała się jeszcze AdWords, więc termin ten jest często nadal używany.
W Google reklamy mogą być prezentowane w jako wynik wyszukiwania (gdy użytkownicy szukają czegoś), w sieci wyświetlania (która obejmuje miliony stron internetowych, serwisów informacyjnych, blogów oraz produktów Google, takich jak YouTube) lub w obu tych miejscach.
W przypadku Google Search Ads (reklamy w pozycji wyszukiwania), reklamy są umieszczane w sposób widoczny w wygenerowanych propozycjach wyniku wyszukania, co znacznie ułatwia pozycjonowanie stron www. Kiedy użytkownik wyszukuje słowo kluczowe (hasło wyszukiwania), płatne reklamy zajmują pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania co jest szczególnie ważne jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Reklamy są one oznaczone słowem “reklama” i wyraźnie obramowane.
Ile kosztują reklamy Google?
Koszt kampanie Google Ads zależy od następujących czynników:
- Konkurencja (kolejny najniższy stopień reklamowy).
- Współczynnik jakości (oczekiwany współczynnik klikalności, trafność itp.)
- Maksymalna cena CPC kampanii (cena za kliknięcie)
Jak działają reklamy na Facebooku?
Facebook Ads to usługa dzięki której reklamodawcy mogą wykupować reklamy wyświetlane w serwisie Facebook i pokrewnych z nim. Facebook Ads Manager to centrum sterowania kampaniami reklamowymi na Facebooku, Instagramie, Messengerze lub w sieci Audience Network.
Reklamy na Facebooku mogą pojawiać się w aplikacji mobilnej portal oraz w przeglądarkowej wersji serwisu, np. w aktualnościach lub w stories. Ponadto można umieścić reklamy w różnych formatach dla dzieci, na przykład Messenger Kids i w powstającej wersji Instagrama dedykowanej dzieciom poniżej 13. lat. Od 2014 roku istnieje również możliwość prezentowania przekazów reklamowych na tzw. Audience Network (są to strony należące do sieci Facebook). Wydawcy mogą również zintegrować tą usługę na mobilnych wersjach swoich stron www.
Ile kosztują reklamy na Facebooku?
W przypadku Facebook Ads, budżet może być również ustalany przez użytkownika. Za pomocą budżetu dziennego lub budżetu czasu pracy określa się maksymalną kwotę, jaką można wydać. Jak tylko ustalona kwota została zużyta, Facebook przestaje dostarczać reklamy.
Która platforma reklamowa jest lepsza?
Zarówno Google AdWords jak i Facebook Ads są potężnymi platformami reklamowymi dla praktycznie każdej branży i każdego rodzaju biznesu. To, która sieć dostarcza najlepszy ROI dla Twojej firmy, zależy od takich czynników jak cele i odbiorcy, format reklamy oraz etap podróży klienta (customer journey)
Facebook Ads są świetne do budowania świadomości marki i kierowania użytkowników do Twojej firmy. Google Ads udowodniły swoją wartość, jeśli chodzi o sprzedaż bezpośrednią i generowanie leadów, a reklama CPC to bardzo elastyczne rozwiązanie.
Znacznie lepiej jest zastąpić “lub” słowem “i”, ponieważ idealną kombinacją są obie sieci reklamowe. Dlaczego nie wykorzystać atutów zarówno Google jak i Facebooka? Rozwijaj swoją strategię marketingową online zarówno za pomocą Google Ads, jak i reklam na Facebooku i korzystaj z zalet obu światów reklamy.