Pozycjonowanie stron internetowych to termin używany na określenie zabiegów potrzebnych do tego, aby strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe.
Robot (GoogleBot) wyszukiwarki pobiera zawartość Twojej strony i przechowuje ją w bazach danych zwanymi “indeksami”. Stąd moment pojawienia się strony w wynikach wyszukiwania nazywa się “zaindeksowaniem”.
Indeksowanie polega na pobraniu zawartości strony i ocenie jej zawartości, w kontekście pozostałych stron w indeksie. Celem Google jest zaindeksowanie wszystkich stron dostępnych w internecie i odświeżanie indeksu co pewien okres, rejestrując wprowadzone zmiany.
Co decyduje o naszej pozycji w Google?
O pozycji w wyszukiwarce decydują algorytmy oceniające stopień powiązania strony z danymi słowami kluczowymi. Zadaniem takiego algorytmu jest określenie w jakim stopniu dana strona spełni oczekiwania internauty poszukującego danej informacji.Jednym z kryteriów pozycji Twojej strony jest tzw. “PageRank”. Jest to liczba określająca ogólną wartość witryny, wyrażona w skali 0-10. Natomiast czynniki mające wpływ na jego wartość to m.in. wiek domeny, im starsza tym lepiej bo jest już znana algorytmowi Google, oraz ilość + jakość linków prowadzących do Twojej domeny. Ilość świadczy o jej popularności, natomiast bardziej istotna jest jakość tych linków – jeden link na stronie o wartościowej treści i powiązanej tematycznie jest wart więcej niż tysiąc linków na przypadkowych podstronach rozrzucanych przez automaty dużych firm obsługujących po kilkadziesiąt klientów na raz.