Czy warto mieć wizytówkę Google Moja Firma?

Czy warto mieć wizytówkę Google Moja Firma?

W przeciągu ostatnich kilku lat całkowicie zmienił się sposób, w jaki wyszukujemy informacji o usługach świadczonych lokalnie. Dawniej robiliśmy to w domu, na komputerze stacjonarnym, odpowiednio wcześniej planując swoje aktywności. Obecnie klienci szukają informacji na urządzeniach mobilnych, wszędzie tam, gdzie jesteśmy – w samochodzie, w pracy czy w komunikacji publicznej. To sprawia, że znacząco wzrasta rola pozycjonowania lokalnego.  Z tego powodu tak ważne jest, by klient od razu dostrzegł pakiet informacji o Twojej firmie. Służy temu wizytówka Google moja firma.

Pozycjonowanie lokalne kluczem do sukcesu Twojej firmy

Obecnie przedsiębiorcy coraz większą rolę przykładają do SEO. Choć większość  z nich zdaje sobie sprawę z konieczności pozycjonowania, nie każdy wie, w jaki sposób robić to najskuteczniej – oraz w jaki sposób przebiega proces decyzyjny u klienta. Sama optymalizacja strony często nie wystarczy. W przypadku, gdy chcemy, przykładowo, zjeść lunch w restauracji w Bielsku – Białej, wyszukujemy restauracji w smartfonie, czytamy informacje o godzinach otwarcia i opinie klientów, a dzięki mapom Google od razu wiemy, jak trafić na miejsce, nawet jeśli nigdy nie byliśmy w mieście. Z tego powodu tak ważne jest pozycjonowanie lokalne Białystok, a także posiadanie wypełnionej wizytówki Google, które od razu powoduje przewagę nad konkurencyjnymi firmami. W ten sposób ułatwiasz dostęp do informacji o swojej firmie i czynisz interakcje łatwiejszymi.

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma, czyli wizytówka Google Maps, to wygodne, bezpłatne narzędzie udostępniane przez firmę Google, z którego powinni korzystać wszyscy przedsiębiorcy, aby zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach, na mapach Google i podczas wyszukiwania lokalnego. Wystarczy wypełnić formularz, podając najważniejsze informacje o swojej firmie, takie jak: adres, rodzaj prowadzonej działalności, link do strony internetowej czy godziny otwarcia, by Twoja firma wyświetlała się na Mapach Google. To prosty, darmowy i bardzo skuteczny sposób, by zwrócić uwagę klientów przebywających w okolicy. Należy przy tym bardzo dokładnie sprawdzić, czy nie popełniliśmy błędów w adresie lub innych wprowadzanych informacjach – nawet drobna literówka może wprowadzać w błąd. Po wypełnieniu wizytówki w przeciągu 14-30 dni wysyłany jest pocztą tradycyjną list z kodem PIN, który trzeba będzie podać dla weryfikacji.

Poznaj wszystkie możliwości wizytówki Google Moja Firma

Choć posługiwanie się narzędziem, jakim jest wizytówka Google, jest bardzo proste, wielu przedsiębiorców nie wykorzystuje w pełni jego potencjału. Warto zdać sobie sprawę z faktu, że mimo prostoty, daje ono całkiem spore możliwości:

  • można dodawać zdjęcia i grafiki oraz filmy, oraz umożliwić ich dodawanie klientom – dzięki temu pozycjonowanie stron Internetowych w Bielsku – Białej stanie się skuteczniejsze dzięki atrakcyjnym materiałom graficznym.
  • można dodawać zdjęcia 3D – w ten sposób przyciągnąć uwagę „wirtualnym spacerem” po Twojej lokalizacji – co ma szczególne znaczenie w przypadku hoteli i innych obiektów noclegowych, muzeów, atrakcji turystycznych czy restauracji o ciekawych wnętrzach;
  • można gromadzić opinie od klientów oraz reagować na ich skargi i problemy – pozytywne opinie będą najlepszą rekomendacją, a pojedyncze  gorsze nie będą poważnym problemem, jeśli odpowiednio na nie zareagujesz, pokazując że wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom klientów.