Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo ważna rzecz, która interesuje wielu z nas. Mimo tego w dalszym ciągu nie wiemy zbyt dużo na ten temat. Jak długo trwa pozycjonowanie strony www?

Ile trwa skuteczne pozycjonowanie stron www?

Jak się okazuje, jest to zależne od pewnych czynników. Samo Google mówi nam, że nikt nie jest w stanie nam zagwarantować dobrej widoczności strony oraz tego, że jej pozycja będzie się poprawiała z upływem każdego miesiąca. Możemy jednak przedstawić uniwersalny przedział czasowy, który nie zawsze musi się sprawdzić. Warto także pamiętać, że wypozycjonowanie strony w ciągu miesiąca, jest większości przypadków nie bardzo możliwe.

Od jakich czynników zależny jest czas pozycjonowania?

Jeszcze zanim weźmiemy się za pozycjonowanie lokalne i nie tylko, powinniśmy cofnąć się do etapu tworzenia strony www i określić jej słabe oraz mocne strony na tle całej konkurencji. Pozycjonowanie strony jest ściśle zależne od konkretnych elementów, jakie mogą wpłynąć na jej korzyść lub wręcz przeciwnie. Logiczne jest, że strona gorzej zoptymalizowana strona www pod kątem SEO, będzie znacznie niżej pozycjonowana niż pozostałe.

Jakie aspekty wpływają na efekty pozycjonowania?

Zarówno globalne, jak i lokalne pozycjonowanie jest zależne od pewnych czynników. Aby łatwiej je zobrazować, możemy podzielić je na dwie grupy:

  • Czynniki wewnętrzne. Są one związane ściśle z samą stroną, jaka ma być promowana w danej przeglądarce. Pod uwagę jest brany jednakowo jej aktualny stan, jak i potencjał, czyli ewentualne zmiany, które w przyszłości pozytywnie wpłyną na oczekiwane wyniki.
  • Czynniki zewnętrzne. Tutaj mamy do czynienia zarówno z algorytmami przeglądarki, jak i działaniami, a także osiągniętymi efektami na tle konkurencji.

W związku z tym bezpośrednie czynniki, jakie wpływają na czas pozycjonowania strony to:

  • Środowisko wyszukiwarki. Niezwykle ważne jest zwrócenie uwagi na stan pozycjonowania zarówno przed jego rozpoczęciem, jak i w czasie jego trwania. Powinniśmy wziąć pod uwagę takie aspekty jak rodzaj serwisów, które rankingują nasze wyrażenia,  a także aktualizacje algorytmów.
  • Branża. Każda branża cechuje się inną konkurencyjnością na rynku.
  • Wiek domeny oraz jej historia. Bardzo istotne jest to, czy dana domena wykorzystywała karę ręczną lub dalej to robi.
  • Zasięg. Najprościej mają oczywiście strony, które pozycjonują się lokalnie, w przypadku oferty krajowej jest już znacznie trudniej, a zasięg międzynarodowy zarezerwowany jest dla największych marek.
  • Stan techniczny witryny. Struktura podstrony, silnik czy aktualny stan kodu źródłowego to aspekty, które bezpośrednio wpływają na czas pozycjonowania. 
  • Budżet SEO. Im mniej budżetu poświęcimy na czas pozycjonowania, tym dłużej będziemy musieli czekać na jego efekty.
  • Kraj. Pozycjonowania wygląda zupełnie inaczej w każdym państwie, dlatego specjalista SEO powinien podjąć działania dopasowane do konkretnego kraju.

Ile trwa indeksowanie Google?

Bardzo istotne jest zrozumienie, że zanim użytkownicy zobaczą nasze zmiany na stronie internetowej, Google musi je zaakceptować. Nie mówimy tutaj o weryfikację czy zaakceptowanie modyfikacji, a uaktualnienie wyników wyszukiwania. Mówiąc prosto, indeksowanie Google znacząco wpływa na osiąganie dobrych wyników wyszukiwania. Ile to trwa?

Może to być zaledwie doba albo nawet kilka miesięcy. Jest to także zależne od czasu oczekiwania na efekty, dlatego nie możemy o tym zapomnieć w czasie samodzielnego sprawdzania skutków pozycjonowania. Warto porozmawiać na ten temat ze specjalistą SEO i zapytać go, czy dana strona została już przeindeksowana. Dzięki takiemu działaniu rozwiejemy nasze wszelkie wątpliwości.