Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Prowadzenie strony internetowej to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania swojej firmy i pozyskiwania klientów. Niestety konkurencja w każdej branży rośnie z miesiąca na miesiąc. Dlatego samo istnienie w internecie na niewiele się zda. Nasz strona www musi się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania, aby przynosiła pożądane efekty. Ważne jest zatem skuteczne pozycjonowanie. Jednym z pomocniczych działań całego procesu jest analiza ruchu na stronach konkurencji. Dlaczego jest ona istotna i jak to sprawdzić?

Dlaczego ważna jest analiza ruchu na stronach konkurencji?

Analiza ruchu na stronach internetowych konkurencji pozwala przede wszystkim określić potencjał używanych fraz kluczowych oraz ogólnej strategii pozycjonowania. Dzięki temu możemy dowiedzieć się jakie słowa dla naszej branży będą skuteczne i zwiększą ruch na stronie www. Analiza ruchu pozwala także wyłapać wszelkie błędy u konkurencji. Jeżeli wprowadzona została jakaś strategia, a ruch na witrynie jest mały, to możemy wyciągnąć odpowiednie wnioski i powstrzymać się od wdrażania owych metod pozycjonowania stron. To wszystko przekłada się na skuteczność działań e-marketingowych i generowanie większych zysków dla przedsiębiorstwa.

Jakie parametry należy wziąć pod uwagę?

Analiza ruchu na stronie internetowej konkurencji powinna obejmować takie parametry jak liczba unikalnych odwiedzających, ogólna ilość wyświetleń witryny, współczynnik konwersji, popularne podstrony oraz ruch pochodzący z poszczególnych kanałów reklamowych. Tutaj można wyróżnić ich 3 rodzaje:

  • ruch organiczny, czyli taki, gdy użytkownicy trafiają na stronę www poprzez wyniki wyszukiwarki i niereklamowane linki,
  • ruch płatny, czyli generowany poprzez linki reklamowe z kampanii Google Ads,
  • ruch pochodzący z social mediów.

Ręczne sprawdzanie ruchu na stronie

Ruch na stronie konkurencji można sprawdzić ręcznie poprzez samodzielną analizę poszczególnych parametrów. Możemy sprawdzić liczbę obserwujących profile w social mediach, liczbę komentarzy na blogu czy ilość wyświetleń pod filmami na YouTube lub innym portalu. Należy jednak pamiętać, że informacje te nie zawsze są adekwatne do ruchu na stronie internetowej. Może to być jakiś punkt zaczepienia, ale trzeba liczyć się z tym, że często nie jest on do końca miarodajny. Innym sposobem jest uzyskanie informacji bezpośrednio z witryny konkurencji. Niektóre firmy udostępniają swoje wyniki z darmowego narzędzia Google Analytics.

Analiza ruchu na stronie konkurencji — pomocne narzędzia

Jeśli chcemy uzyskać szczegółowe i adekwatne dane, to warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi do analizy. Są one w stanie oszacować zarówno ruch organiczny, jak i pochodzących z innych kanałów reklamowych. Najczęściej wykorzystywane narzędzia to między innymi Semstorm, Senuto, Ahrefs oraz SimilarWeb. Ostatnia opcja zapewnia kompleksową analizę i prezentuje dane dotyczące całkowitego ruchu. Wszystkie te programy mogą służyć jako narzędzia wspomagające pozycjonowanie.

Co możemy z tym zrobić?

Wiedza na temat ruchu na stronie www konkurencji daje nam ogromne możliwości. Możemy oszacować, które strategie są skuteczne i generują większy ruch, a do tego określić potencjał słów kluczowych używanych przez daną firmę. Jeżeli okaże się, że przynoszą one dobre efekty, to wiemy już jak wprowadzić skuteczne pozycjonowanie dla naszej witryny. A jeśli zaobserwujemy, że ruch na stronie konkurencji jest mały, to możemy uchronić się przed popełnieniem błędu i nie wdrażać metody, którą zastosowało dane przedsiębiorstwo. To wszystko przełoży się na większą konwersję i generowanie wyższych zysków.