Google Ads a Pozycjonowanie – w co warto zainwestować?

Google Ads a Pozycjonowanie - w co warto zainwestować?

Dotarcie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania jest w dzisiejszych czasach kluczowe dla rozwijania biznesu. Można to osiągnąć na dwa sposoby: skorzystać z płatnych usług Google Ads, lub zoptymalizować treści na stronie internetowej pod algorytmy wyszukiwania, czyli pozycjonowaniem. Czym się one różnią? Który z nich jest lepszy? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziesz w tym tekście.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron www (inaczej SEO) to czynności, które pozwalają na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Receptura sukcesu – algorytmy Google – są tajne i to właśnie one decydują o tym, kto dostanie się na pierwszą stronę. Fakt ich niejawności nie oznacza jednak, że nie da się w żaden sposób na nie wpływać. Tym właśnie jest pozycjonowanie: optymalizacja treści na stronie w taki sposób, żeby były one atrakcyjne zarówno dla klienta, jak i dla algorytmów.

Pozycjonowanie lokalne polega na tym samym, jednakże treści są wtedy optymalizowane tylko pod dany region. Taka usługa może być atrakcyjna dla firm prowadzących działalność na mniejszym terenie, np. w jednym mieście, czy w jednym województwie. Warto dodać, że cena takiego pozycjonowania strony www zazwyczaj jest niższa, niż w przypadku promocji fraz w całej Polsce.

Co wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania?

Po pierwsze, istotnym elementem są teksty, które są wartościowe, unikalne i technicznie zoptymalizowane. Treści kopiowane z innych stron, czy ze stron producentów nie będą docenione ani przez algorytmy Google, ani przez klientów. Dodatkowo warto zadbać o część techniczną, rozkładając frazy kluczowe w tekście naturalnie i w poprawnej ilości, dodać nagłówki rozdzielające tekst, tabelki, grafiki, listy punktowane i tym podobne.

Ważnym elementem jest również tzw. “link building”, czyli odnośniki do innych wartościowych materiałów w tekście. Czym więcej takich linków, tym bardziej Google i klienci będą zadowoleni.

Korzyści z pozycjonowania

Skuteczne pozycjonowanie potrafi przynieść ogromne korzyści. Po pierwsze, wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, dzięki któremu strona firmy będzie lepiej widoczna i nie zniknie w morzu stron konkurencji. Po drugie, użyteczne treści: przyciągając algorytmy Google witryna przyciąga również klientów. Po trzecie, trwałe efekty. Miejsce osiągnięte dzięki SEO utrzymuje się przez jakiś czas nawet po przerwaniu usługi. Dodatkowo, koszta są adekwatne i rozsądne. Tanie pozycjonowanie jest w stanie przynieść naprawdę wartościowe efekty.

Czym jest usługa Google Ads?

Google Ads to płatna usługa, pozwalająca na publikowanie reklam na konkretnych stronach internetowych, lub w samych wynikach wyszukiwania. W ostatnich latach usługa ta prężnie się rozrosła: z początku można było reklamować tylko tekstem, teraz form kampanii  jest znacznie więcej. Można wyróżnić:

  • Kampanie produktowe: przydatne dla właścicieli sklepów internetowych i promowania konkretnych produktów
  • Kampanie w sieci reklamowej: polegają na banerach wyświetlanych na różnych stronach przez partnerów Google
  • Kampanie wideo: najczęściej odtwarzane w serwisie Youtube
  • Kampanie w sieci wyszukiwania

Kampanie w sieci wyszukiwania

Konkurencją dla SEO mogą być właśnie kampanie Google Ads w wyszukiwarkach internetowych: za odpowiednią opłatą strona firmy będzie wyświetlała się na samej górze, bez względu na to, jak dobrane są na niej treści. Korzystając z tego rozwiązania warto zadbać o chwytliwe nagłówki i odpowiednie dopasowanie słów kluczowych. Jakość witryny również jest ważna, dlatego właśnie pozycjonowanie jest świetnym dopełnieniem reklam od Google.

Korzyści z Google Ads

Google Ads to przede wszystkim sprawne, mierzalne, konkretne efekty. Pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności marki, jednocześnie wyprzedzając konkurencję, która nie zdecydowała się na taką inwestycje. Dodatkowo, w odróżnieniu od pozycjonowania na efekty nie trzeba czekać.

Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

Pozycjonowanie jest co prawda tańsze, ale na efekty trzeba trochę poczekać. Usługa Google Ads działa natychmiastowo, lecz wymaga pewnej, często niemałej inwestycji. Najlepszym sposobem na wypromowanie swojej firmy w sieci jest połączenie obu tych metod, zapewniając klientom wartościowe treści, jednocześnie reklamując je przez usługi Google. SEO Google Ads nie wykluczają się: wręcz przeciwnie, stanowią dla siebie idealne dopełnienie.