Jak stworzyć dobrą stronę www dla lokalnego przedsiębiorstwa?

Jak stworzyć dobrą stronę www dla lokalnego przedsiębiorstwa?

Wysokie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce jest jednym z kluczowych elementów budowania rozpoznawalności marki i poszerzania swojego grona klientów. Obecnie roboty zajmujące się tworzeniem list wyników stają się coraz bardziej inteligentne i wymagające. Z tego powodu samo użycie słów kluczowych nie zawsze jest gwarancją sukcesu. Będąc firmą działającą lokalnie musimy jednocześnie zadbać o dobre seo, odpowiedni poziom merytoryczny prezentowanych przez nas treści i podkreślenie swojej obecności, wśród osób znajdujących się w naszej okolicy.

Skuteczne pozycjonowanie strony www

Każda wyszukiwarka tworzy swoją listę wyników w oparciu o kilkaset czynników rankingowych. Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę i ich odpowiednie użycie znacznie zwiększy naszą widoczność w sieci. Warto zauważyć, że jeśli jesteśmy firmą lokalną, która działa na określonym obszarze, powinniśmy użyć fraz tj. „ortopeda Poznań,” lub „kwiaciarnia Gdańsk”. Pozycjonowanie lokalne pozwoli nam na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania u osób, które szukają danych usług w naszej okolicy.

Jeśli chcemy zwiększyć swoją widoczność na konkretnym obszarze, niezbędnym będzie dodanie do strony internetowej adresu naszego przedsiębiorstwa. W przypadku wpisania do wyszukiwarki hasła „mechanik samochodowy”, jako pierwsze pojawią się strony warsztatów, które są przypisane do danego miasta lub regionu. Jest to spowodowane tym, że wyszukiwarki zawsze starają się znaleźć wykonawców usługi, którzy znajdują się jak najbliżej klienta.

Starając się poprawić pozycjonowanie strony www powinniśmy także zwrócić uwagę na użycie linków. Zarówno linki wewnętrzne, jak również zewnętrzne zwiększą zaufanie wyszukiwarek do naszej witryny. To z kolei sprawi, że chętniej będą nas umieszczać na wyższych pozycjach na swoich listach, dzięki czemu będziemy mogli uniknąć wykupu dodatkowych reklam.

Budowa strony www

Równie ważne jak dobre seo jest odpowiednia budowa strony www. Stworzenie przejrzystej witryny, na której klient będzie mógł z łatwością odnaleźć potrzebne mu informację, automatycznie zwiększy szanse na to, że do nas powróci.

Na stornie naszego przedsiębiorstwa nie może zatem zabraknąć naszych danych kontaktowych i godzin pracy firmy. Kolejnym ważnym elementem jest dokładna lokalizacja zakładu. Jeśli chcemy dodatkowo ułatwić rezerwację danych terminów możemy dodać specjalny formularz pozwalający na umówienie wizyty z poziomu strony. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie na stronie opinii zadowolonych klientów, które podniosą wiarygodność przedsiębiorstwa.

Co więcej strona www powinna być dopasowana do naszej grupy odbiorców i świadczonych przez nas usług. Jasne pastelowe kolory mogą idealnie sprawdzić się w przypadku cukierni, ale nie będą najlepszym wyborem dla mechanika samochodowego. Powinniśmy także zadbać o urozmaicenie strony poprzez dodanie do niej różnego rodzaju grafik lub animacji. Dzięki temu nasza witryna będzie miała większe szanse na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta.

Podsumowując

Tanie pozycjonowanie strony jest możliwe, ale musimy przestrzegać w nim kilku ważnych reguł. Jeśli chcemy zwrócić na siebie uwagę, obowiązkowe jest zastosowanie seo, dzięki któremu będziemy mogli pojawić się wyżej na liście wyników wyszukiwarki. Jeśli działamy lokalnie powinniśmy używać fraz zawierających w sobie nazwy konkretnych miast. Projektowanie strony jest kolejną równie istotną kwestią. Zawarcie w niej wszystkich niezbędnych informacji, a także stworzenie zachęcającej warstwy wizualnej jest niezbędne jeśli chcemy pozyskać nowych klientów