Blog firmowy jest świetnym sposobem na pozyskanie nowych i zwiększenie dialogu z obecnymi klientami. Dzięki niemu możemy w łatwy i przystępny sposób przedstawić swoją firmę, to czym się zajmuje i jak wygląda jej praca. Co więcej prowadzenie bloga wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony i zwiększy jej widoczność w sieci. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie prowadzić bloga firmowego i jakie przynosi to korzyści koniecznie zapoznaj się z poniższym tekstem.
Blog firmowy – jak zacząć?
Zakładając bloga musimy zdecydować gdzie będzie on zlokalizowany. Możemy założyć go na stronie zewnętrznej lub jako integralną część naszego serwisu. Wiele osób twierdzi, że w celu poprawienia pozycjonowania lepiej utworzyć bloga w innej domenie. Należy jednak zauważyć, że zarówno linki zewnętrzne jak i wewnętrzne będą w pozytywny sposób wpływały na jego widoczność. Co więcej, nowych klientów przyciągniemy głównie dzięki treściom zamieszczanym na blogu i umiejętnym użyciu seo.
Skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce
W przypadku pisania artykułów, ważnej jest by były one unikalne i interesujące dla czytelnika. Należy pamiętać, że roboty odpowiedzialne za przeszukiwanie Internetu i tworzenie list w wyszukiwarce stają się coraz bardziej zaawansowane i zwracają uwagę na wiele niuansów. Z tego powodu nie warto powielać treści, które już są dostępne w sieci, ponieważ możemy zostać za to ukarani.
Umiejętne wykorzystanie seo umożliwi nam także tanie pozycjonowanie strony. Dzięki użyciu słów kluczowych będziemy mogli w łatwy sposób stać się zauważalni, a co więcej uzyskamy to bez konieczności wykupowania reklam. Pamiętajmy także o tym, że wszystkie testy zamieszczone na blogu powinny być napisane w sposób jasny i zrozumiały. Najlepiej gdy ich pisaniem zajmuje się jedna lub dwie osoby, ponieważ pozwala to zachować spójność przedstawianych treści. W artykułach należy unikać zarówno nazbyt fachowego słownictwa jak również kolokwializmów. Co więcej tworzenie profesjonalnych treści umożliwi nam wykorzystanie, tzw. „długich ogonów”.
Warto także zwrócić uwagę na pozycjonowanie lokalne. Jeśli obszar działania naszej firmy ogranicza się do konkretnego regionu, warto zadbać o to aby była ona lepiej widoczna dla klientów znajdujących się w tej okolicy. Użycie fraz np. „kwiaciarnia Kraków” spowoduje, że będziemy wyświetlani wyżej w wynikach wyszukiwania u osób szukających sklepu w danym mieście.
Wygląd bloga
Odpowiednia budowa strony www jest tak samo istotna jak jej wysokie pozycjonowanie. Wykorzystanie zdjęć, multimediów i animacji sprawi, że będzie ona ciekawsza dla odbiorcy i znacznie chętniej będzie do nas powracał. Dodatkowo linkowanie do innych źródeł pozytywnie wpłynie na naszą wiarygodność w wyszukiwarce.
Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest regularność wpisów. Strony, na których od dwóch miesięcy nic się nie wydarzyło są słabo widoczne dla robotów i zazwyczaj są spychane na coraz niższe pozycje w liście wyników. Z tego powodu systematyczność jest bardzo ważna jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu.
Podsumowując
Blog jest niezwykle istotnym narzędziem jeśli chcemy poprawić pozycjonowanie strony www naszej firmy. Otwiera przed nami nowe możliwości zarówno w przypadku kontaktu z klientem, jak również pozyskiwania nowych osób do współpracy. Jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu i dużym ruchu na stronie warto przestrzegać kliku zasad. Najważniejszymi są regularność i spójność bloga, jego dopasowanie do docelowego odbiorcy oraz umiejętne korzystanie z narzędzi seo.