Jak zmniejszyć bounce rate? Skuteczne sposoby na poprawę współczynnika odrzuceń

Jak zmniejszyć bounce rate? Skuteczne sposoby na poprawę współczynnika odrzuceń.

Bounce rate jest to współczynnik określający liczbę odrzuceń, czyli sytuacji, w których ktoś odwiedził daną stronę internetową, a następnie ją opuścił. Inaczej określa się go jako współczynnik odrzuceń. Chodzi o wizytę na stronie i opuszczenie jej bez żadnych, najmniejszych interakcji, wejścia w podstrony. Poniekąd, wskaźnik ten ukazuje, czy witryna spełnia swe przeznaczenie i cieszy się zainteresowaniem, czy też nie. Warto dowiedzieć się, jakich zmian na stronie dokonać, aby skutecznie zmniejszyć omawiany wskaźnik.

Doprecyzowanie parametrów pomiarów

Warto pamiętać, że pomiary te nie zawsze są w pełni miarodajne i wiąże się to z różnymi sytuacjami. Dla przykładu – kiedy ktoś odwiedza stronę i poświęci czas, aby przeczytać dostępny na niej artykuł i następnie opuszcza stronę – wówczas jest to zaliczane jako odrzucenie. A przecież ta osoba przeczytała wpis, więc to pożądane zachowanie, jednak współczynnik odrzuceń wzrasta. Należy pamiętać, że narzędzie, z usług którego korzystamy w celu pomiarów parametrów na stronie. W przypadku Google Analytics, można określić tam minimalny czas, po upływie którego, konkretna sesja nie zostanie uznana za odrzucenie. To przydatna wskazówka, która pozwoli na większą weryfikację działań podejmowanych na stronie.

Definiowanie podstron

Kolejnym krokiem, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń bounce rate i wprowadzić skuteczne pozycjonowanie jest analiza podstron, które gorzej prezentują się w analizach. Należy zdefiniować te podstrony, które cieszą się najmniejszym zainteresowaniem ze strony czytelników. Warto, by krok ten wykonała osoba, która dobrze zna i praktykuje pozycjonowanie stron www, ponieważ przyczyn małej popularności podstron, może być całkiem sporo. Dobrą opcją jest również przeanalizowanie danych podstron i wyłapanie błędów, jakie powodują odrzucenia. Może to być mała ilość dodawanych wpisów, lub też ich niska atrakcyjność. Błędy mogą leżeć także po stronie źle ustawionych kroków zakupowych, jakie oferuje dana strona www.

Forma wpisów

Aby wzmocnić pozycjonowanie lokalne, warto zwrócić uwagę także na inne istotne czynniki. Należy rozważyć, czy strona www, prowadzona jest w sposób atrakcyjny dla czytelnika. Czy zachęca go, zawiera odpowiednio dobrane grafiki? Kwestia ta, może wydawać się błaha, jednakże wizualny konspekt strony ma ogromne znaczenie, tym bardziej w Internecie, gdzie większość działań odbywa się przy użyciu wzroku i słuchu. Strona powinna być atrakcyjna wizualnie. Brak takich wizualnych dodatków na stronie sprawia, że wydaje się ona mniej atrakcyjna. Warto wdrożyć więcej krótkich haseł, a ograniczyć duże, suche bloki tekstu. Jeśli jest to wpis, warto by dodać do niego jakieś wizualne dodatki. Należy stosować nagłówki, wypunktowania, zostawiać sporo wolnej przestrzeni.

Lepsza nawigacja i dostosowanie strony

Aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wdrożyć skuteczne pozycjonowanie, należy przyjrzeć się również innym aspektom. Przede wszystkim, polepszyć nawigację strony. Strona www, powinna być skonstruowana w sposób intuicyjny i dostosowany do czytelnika. Odnośniki umieszczone w odpowiednich miejscach, dobrze widoczne podstrony, w zachęcających, rzucających się w oczy kolorach. Menu strony, czyli tzw. menu nawigacyjne, należy skonstruować tak, aby było dobrze widoczne i wyróżniało się na tle całej strony. Warto też zwrócić uwagę, jak współczynnik odrzuceń wygląda na telefonach komórkowych. Może okazać się, że przyczyną jest kiepskie dopasowanie strony pod użytkowanie na smartfonach – ogromny błąd, który również warto zmodyfikować.

Zastosowanie przedstawionych wskazówek na pewno wpłynie na skuteczne pozycjonowanie i efektywnie zmniejszy bounce rate.