Marketing internetowy przy ograniczonym budżecie – SEO to podstawa

Marketing internetowy przy ograniczonym budżecie - SEO to podstawa

Pozyskiwanie nowych klientów jest długotrwałym procesem, który kosztuje i często wymaga budżetu na marketing. Wszelkiego rodzaju działania marketingowe skupiające się wokół stworzenia zainteresowania dookoła produktu lub usługi, a następnie przyciągnięcie nowego klienta, bywają zarówno czasochłonne i kosztowne. W przypadku, gdy brakuje pieniędzy w budżecie, warto pomyśleć o SEO, czyli podstawie w marketingu internetowym.

Na czym polega SEO?

SEO (ang. search engine optimization) to działania, które mają za zadanie uzyskanie możliwie najwyższej pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. Nie jest to proces łatwy, a pozycjonowanie wymaga systematycznych działań i czasem pomocy firmy zewnętrznej. Jak to wygląda w praktyce?

Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na optymalizację, czyli spełnienie standardów wyznaczonych dla wyszukiwarek internetowych pod dane frazy kluczowe, a następnie budowanie linków, które pozwoli na skuteczne pozycjonowanie.

Frazy kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają na stronę internetową, powinny zostać starannie wybrane, aby SEO rzeczywiście mogło być skuteczne. Działania w zakresie SEO to proces, dlatego pozycjonowanie wymaga ujęcia dłuższej perspektywy czasowej (np. uwzględniając frazy kluczowe wybrane nie tylko na teraz).

Możemy wyróżnić też pozycjonowanie lokalne, które szczególnie sprawdzi się w przypadku firm działających tylko na terenie danego obszaru (z reguły miasta). I choć nie różni się ono mocno od pozycjonowania, to zazwyczaj jest to usługa tańsza, choć oczywiście stawki zależą od wielu czynników.

Marketing i SEO przy ograniczonym budżecie – czy to możliwe?

Skuteczny marketing można oprzeć o wiele aktywności, które wymagają na to odpowiednich środków. Czy pozycjonowanie SEO w marketingu internetowym przy ograniczonym budżecie jest w ogóle możliwe?

Choć wiele firm zleca pozycjonowanie strony www firmom zewnętrznym, to okazuje się, że wiele działań w zakresie pozycjonowania możemy wykonać sami niewielkim kosztem.

1. Przede wszystkim jest to pisanie treści na naszą stronę internetową, sklep internetowy lub bloga. Innymi słowy, wszelkiego rodzaju content, który będzie wartościowy dla wyszukiwarek, ale i dla użytkowników, którzy chętniej będą odwiedzali naszą stronę.

2. Wspomniany już wyżej blog internetowy to ogromnie pomocna rzecz dla SEOSkuteczne pozycjonowanie wiąże się nie tylko z tworzeniem tekstów SEO, ale też wartościowego contentu. A tworzenie i pisanie bloga nie powinno generować dużych kosztów.

3. Kolejna aktywność, to pozycjonowanie lokalne. W przypadku prowadzenia lokalnego biznesu, pozycjonowanie lokalne powinno być filarem marketingu internetowego. Frazy lokalne są tańsze niż ogólnopolskie. Dlatego przy niewielkim budżecie, możemy odpowiednio przyciągnąć uwagę naszych klientów w regionie.

4. Ostatni rodzaj działania, który powinien zostać uwzględniony w marketingu internetowym przy ograniczonym budżecie to wykorzystanie mediów społecznościowych. Aktywność na kilku portalach, generowanie wartościowych treści, przykuwania uwagi, promowanie swoich treści, to szereg kilkuetapowych działań, które nie będą nic kosztować. Niemalże każda firma może promować swoje treści, bez konieczności przygotowywania budżetu marketingowego na tego typu działania (pomijając płatne reklamy).

Skuteczny marketing przy ograniczonym budżecie

SEO i pozycjonowanie wiąże się z długofalowymi działaniami, które należy podjąć, aby marketing internetowy przyniósł oczekiwane korzyści. Warto jedna zaznaczyć, że SEO to podstawa dla marketingu przy ograniczonym budżecie – zwłaszcza ze względu na dużą dostępność narzędzi oraz możliwości związanych z pozycjonowaniem, szczególnie we własnym zakresie.