Treść ma niebagatelny wpływa na pozycjonowanie strony www, sklepu internetowego czy bloga. Czy jednak możliwe jest, aby skuteczne pozycjonowanie było oparte jedynie na treści, bez korzystania z dodatkowych narzędzi? Sprawdzamy.
Na czym polega pozycjonowanie treścią?
Tworzenie stron internetowych skupia się w głównej mierze na pozyskaniu klienta poprzez przedstawienie mu swojej oferty. Tymczasem klient musi w ogóle odnaleźć naszą stronę w wyszukiwarce internetowej. Nie jest tajemnicą, że większość społeczeństwa zwraca uwagę jedynie na pierwszych kilka pozycji w wyszukiwarce, nie zaglądając już na dalsze strony. Stąd też robimy wszystko, aby nasza strona zajmowała jak najwyższą pozycję. Pozycjonowanie treścią polega na takim doborze fraz kluczowych oraz tematyki publikowanych tekstów, aby były one użyteczne dla klienta i łatwo dały odnaleźć się po wyrażeniach, które ten najczęściej wpisuje w wyszukiwarkę internetową. Frazy kluczowe powinny być rozmieszczone w tekście równomiernie, a sama treść musi być interesująca dla czytelnika, tak aby spędził on jak najwięcej czasu na naszej stronie. Panuje błędne przekonanie, że treści pod seo pisane są dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi. Jest to błąd, ponieważ teksty pisane stricte pod seo często są mało czytelne, przez co nie zachęcają do odwiedzania strony.
Na czym opiera się marketing treści?
Poza doborem fraz kluczowych oraz tematyki tekstów, marketing treści opiera się również na odpowiednim sformatowaniu publikacji na stronie www. Należy więc stosować pogrubienia, nagłówki, tytuły, grafiki, a nawet zamieszczać video. Oczywiście teksty nie mogą zawierać błędów gramatycznych, stylistycznych czy w ogóle językowych. Frazy kluczowe muszą występować w tekście naturalnie, bez zbędnego “upychania” ich gdzie tylko można. Bardzo istotne jest również pozycjonowanie lokalne, które należy stosować szczególnie w przypadku firm działających jedynie na określonym obszarze – warto wtedy zamieścić na stronie adres firmy, mapkę google czy dane strukturalne (stricte pod wyszukiwarkę). W treści publikacji na stronie www należy również umieszczać nazwę miejscowości, na terenie której działa firma.
Czy sam content jest wystarczający?
Już sam dobór treści na stronę www nie jest prosty, natomiast pozostałe elementy skutecznego pozycjonowania to właściwie zadanie dla specjalistów z tej dziedziny. Pozycjonowanie stron internetowych nie powinno być jednak oparte wyłączenie na jej treści. Wynika to z aktualizacji algorytmów google, na których podstawie dana strona może osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce. Początkowo rzeczywiście kluczowy był content, jednak obecnie bardzo dużą wagę przywiązuje się do działań w zakresie budowy linków zwrotnych. Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż nie jest do końca znany algorytm, według którego pozycjonowane są strony w wyszukiwarkach. Stąd chcąc osiągnąć jak najlepszy wynik należy skupić się na pozyskiwaniu linków, optymalizacji technicznej strony, optymalizacji konwersji. Wszystko to wpływa na atrakcyjność strony i łatwość poruszania się po niej, co zachęca do odwiedzania przez nowych i stałych klientów. Zakres działań jest tak szeroki, że pozycjonowanie zwyczajnie nie może zamykać się w samej treści. Ważna jest również funkcjonalność strony internetowej – nawet najlepsza treść nie zachęca do odwiedzenia jej, jeśli trudno się po niej poruszać. Warto więc podejść do kwestii pozycjonowania całościowo, nie skupiając się tylko i wyłącznie na jednym jego aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o content czy też inne elementy.